2 Ağustos 2012 Perşembe

Olimpik havuzu bilmiyordum

Sydney 2000’de 1:52.72’lik derecesiyle, 100 metre serbest tarihinin en kötü derecesini elde eden Ekvator Gineli yüzücü Eric Moussambani şimdi 33 yaşında. “Eric the Eel” o günleri anlattı.

Yarışı kazanan Pieter van den Hoogenband’ın yarı finalde dünya rekoru kırdığı Sydney’e neredeyse hiç hazırlanmadan geldiğini söyleyen Moussambani o günleri hatırlatırken, “Pek fazla çalışma şansı bulamamıştım çünkü beni hazırlayacak biri yoktu. Kendi kendime; denizde ve nehirde çalışıyordum. Ülkemde nizami havuz yoktu, sadece hafta sonlarında Olimpik olmayan bir yerde yüzme imkanı bulabiliyordum. O da sadece iki saatti, böyle nasıl hazırlanabilirdim ki?” ifadelerini kullandı.

Sözlerine devam eden Eric, “İlk kez 12 yaşında, annemin köyündeki denizde suya girmiştim. 6 Mayıs 2000’de de Hotel Ureca’nın yüzme havuzunda ilk kez kapalı alanı tecrübe ettim. Nizami bir havuzla tanıştığımda da Sydney’e çok az süre kalmıştı. Elimden geldiğince hazırlanmaya çalıştım. Sydney’e gitme zamanı geldiğinde ise... Harikaydı. Orada bulunmak, yeni bir şeyler tecrübe etmek tarif edilemeyecek kadar güzeldi. Malobo’dan Gabon’a, Paris’ten Hong Kong’a aktarmalı giderek sabah 5 gibi Avustralya’ya ulaşmıştık.” dedi.

Elemelerde 1:52.72’lik dereceyle unutulması güç bir performansa imza atan Moussambani, “havuzda yüzerken, ülkemi temsil ettiğim için gururluydum. Aynı zamanda gergindim çünkü hayatımda ne bu kadar çok insan, ne de bu kadar çok televizyon görmüştüm. Yüzdüğüm zamanı çok iyi hatırlıyorum; kalabalığın sesini duydum ve devam edip 100 metreyi bitirmem için bana güç verdiler. Ancak aynı zamanda yorulmuştum, bu benim Olimpik havuzda ilk seferimdi” şeklinde konuşarak sözlerini noktaladı.

100 metre serbest derecesini 57 saniyeye indirdiğini söyleyen 33 yaşındaki Eric Moussambani, şimdilerde Ekvator Gine’de ulusal yüzme takımına koçluk yapıyor.

kaynak: eurosport

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder