13 Nisan 2013 Cumartesi

Apartman Dairesinde Süs Balığı Çiftliği

Afyonkarahisar'ın Sandıklı ilçesinde bisiklet tamiri ve satışı yapan Mustafa İlhan, evinin bir odasını süs balığı üretim tesisi haline getirdi.

Hobi olarak başladığı balık üreticiliğinden para kazanmaya başlayınca Ece Mahallesi Bahçelievler 3. sokaktaki

evinin bir odasını 2-3 yıldır süs balığı üretmek için ayıran Mustafa İlhan, şimdiye kadar 14 bin 500 lira para kazandığını anlattı. Dört yıl önce hobi olarak lepistes türünde değişik çeşitlerde süs balığı üretmeye başlayan İlhan, ürettiği balıkların para dönüşümünü fark edince bu işi başladığını anlattı. 600 lira para harcayarak bir akvaryum ve 16 süs balığı ile hobi olarak başladığı süs balığı üretiminde, şuan Mustafa İlhan 8 akvaryum ve 2 derin dondurucu içersinde Lepistes türünde 50 çeşit süs balığı yetiştiriyor. İlhan, başka bir daire alıp oraya taşınmayı ve şimdiki dairenin tamamını balıklara tahsis etmeyi planlıyor.

BUNLARI ÜRETMEK ÇOK BASİT

Mustafa İlhan, 16 balık ile üretime başlayalı yaklaşık dört sene olduğunu anlattı. Şuan 1 metrelik 8 akvaryum ve 2 derin dondurucu ile üretim yaptığını, 2,5 yıldır da balık sattığını anlatan İlhan "Şuana kadar 14 bin 500 liralık balık sattım. Dünyanın en karlı mesleği budur sanırım. Türkiye'nin çeşitli yerlerinde balık üretimi yerleri var. Eee bölgesinde tek üretici benim. Lepistes türü dışından 50'ye yakın çeşitte süs balığı üretiyorum. Başka tür balık üretmiyorum. Çünkü madende altın nasıl ise bu süs balığında da Lepistes türü öyle değerli. Çok ilgi görüyor. Satışta çok rahat oluyor. Bunları üretmek çok basit. İnsanların en çok korktuğu şey temizlik. Ben bu işi pratiğe döktüm. Bir saat içersinde bütün akvaryumları temizliyorum. Günde üç ya da dört defa yem veriyorum. Bir buçuk ayda bir sularını değiştiriyorum. Zahmetsiz çok para kazandıran bir iş üretmek isteyenlere yardımcı olabilirim. Daha önce boş zamanlarımı değerlendirdiğim hobimi para kazanmaya çevirdim. Aylık 550 lira ile 800 lira arasında kazancım değişiyor. Yıllık 6-7 bin lira arasında gelirim var. Bir asgari ücretli çalışan vatandaşın aldığı maaşı ben akşama kadar üç sefer yem vererek alıyorum. Herkes üretmeyi çok zor sanıyor ama üretmek çok basit. Evimin bir odasını kendime ayırdım. Bu yıl yeni bir daire alıp bu oturduğum dairenin komplesini üretim çiftliği yapmayı düşünüyorum" dedi.

DERİN DONDURUCUDA BALIK ÜRETİMİ

Derin dondurucu içersinde de balık üretimi yaptığını ifade eden İlhan "Buzdolabında balık üretim fikri büyük havuz bulamadığım için oluştu. Sonrasında derin dondurucunun içindeki alüminyum folyonun balığa faydalı geldiğini gördüm. Balıkların burada çabuk büyüdüğünü fark ettim. Derin dondurucuda balıkları iki buçuk ayda satış boyuna getiriyorum. Dört ayda da damızlık haline getiriyorum. Dolap daha büyük olduğu içinde balıkların hareketi de rahat oluyor. Bundan sonraki balıklarımı da derin dondurucuda ağırlıklı olarak üretmeyi planlıyorum. Yine benim ürettiğim Lepistes balık türünde sıkça rastlanan mantar hastalığı derin dondurucudaki balıklara bulaşmıyor" diye konuştu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder