1 Nisan 2013 Pazartesi

Türkiye'nin dördüncü büyük itfaiye eğitim sahası Balıkesir'de yapılıyor

Balıkesir'de yapımı devam eden ve Türkiye'nin dördüncü büyüğü olma özelliği taşıyan itfaiye eğitim sahasında sona yaklaşıldı. İtfaiye personelinin spor ve fizik eğitimleri için bir pentatlon sahası ve koşu parkurunun da yer alacağı 8,5 dönümlük sahadan, Balıkesir'in yanısıra ilçe belediyeler ve çevre illerin itfaiyecileriyle UMKE ve AFAT gibi kurtarma birimleri de faydalanabilecek.

Balıkesir Belediye Başkanı İsmail Ok, yapımı devam eden itfaiye eğitim alanında incelemelerde bulundu. Başkan Yardımcısı Ali Öztozlu ile birlikte yaptığı inceleme gezisinde İtfaiye Müdürü Vehbi Yörük, Fen İşleri Müdürü Mehmet Daşman ve itfaiye personeli hazır bulundu. Eğitim alanında yapılan çalışmalar hakkında Müdür Yörük'ten bilgi alan Başkan Ok, eğitim sahasını gezerek ekipmanları inceledi.

Savaştepe yolu üzerindeki itfaiye eğitim alanında idari bina, çeşitli yangın senaryolarına göre müdahale teknikleri eğitimlerinin yapılabileceği istasyon bulunuyor. Ayırca flashover, tanker, gaz kaçağı, akaryakıt yangınları ve araç yangınları istasyonlarının yanısıra trafik kazaları müdahale eğitimlerinin verileceği bir istasyonu, bina çökmeleri, toprak kaymaları, deprem gibi olaylarda hareket tarzını belirleme ve müdahale tatbikatlarının yapılacağı kentsel arama kurtarma alanı bulunacak. Bunların yanısıra kuyuda mahsur kalmalar veya çukurlardan kurtarma işlemleri tatbikatı için 5 metre derinliğe sahip kuyudan kurtarma istasyonu, su altı arama kurtarma çalışmalarının yapılacağı 2,5 metre derinlikte ve 7x7 metre ebadında ,yangın helikopterlerinin su alabileceği bir de havuz yer alacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder