6 Ekim 2012 Cumartesi

Su korkusunu sporla yendi triatloncu oldu


Bahar Saygılı Ertürk, küçüklüğünde hiperaktivite rahatsızlığı ve su korkusu olan bir sporcu
 
Korkusunu ve rahatsızlığını yüzme dersleri alarak yenmiş. Ailesinin de desteğiyle spora dört elle sarılmış. Çocukluğu yoğun antrenmanlar, egzersizlerle geçmiş. Antrenörünün tavsiyesi üzerine de yüzme, bisiklet ve koşunun peşi sıra yapıldığı triatlona başlamış.
 
Önce Avrupa Şampiyonu olan Bahar Saygılı Ertürk, bu kategoride yarışan ilk Türk kadın olma unvanını da kazanmış. Geçtiğimiz günlerde Amerika Las Vegas’taki Dünya Şampiyonası’nda ülkemizi temsil etti ve dünya sıralamasında 20’nci oldu... 
 
Spora başladığınız yıllara dair neler hatırlıyorsunuz?
5 yaşında Yeşilyurt Spor Kulübü’nün yaz okulundaki yüzme derslerine başladım. O yıllara dair tek hatırladığım suya karşı duyduğum korku. Daha yüzme dersine gitmeden merdivenlerden inerken ağlamaya başlardım. havuz etrafında sürekli kaçışan biri olarak ders başladığında hocaların kabusu olan tek öğrenciydim.
 
Su derken her türlü sudan mı korkuyordunuz?
En ufak su birikintisi bile beni çok korkuturdu. Deniz korkumu denizlerde yapılan yüzme maratonlarıyla yendim. Ama en etkili olan triatlondan önce yaptığım spor branşı olan sualtı oldu. Dalmak, balıkları selamlamak bambaşka bir dünya oldu.
 
kaynak: posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder