Bundan 25 yıl önce, 1987’de düzenlenen Taksim Meydanı Kentsel Tasarım Proje Yarışması’nda da trafiğin yeraltına alınması tartışılmıştı. Yarışmayı, Taksim’de trafiği tamamen yer altına alıp, 10 hektarlık alanı dev bir havuza dönüştüren Vedat Dalokay’ın projesi kazandı.
KAMUOYUNDA tartışmalara neden olan Taksim Yayalaştırma Projesi’nde trafiğin yer altına alınması, 1987 yılında dönemin Belediye Başkanı Bedrettin Dalan’ın, Taksim Meydanı Kentsel Tasarım Proje Yarışması’nda da tartışılmıştı. Yarışmayı Taksim trafiğini yer altına alan projesiyle Ankara eski Belediye Başkanı Mimar Vedat Dalokay kazanmıştı.
25 yıl önce, Gezi Parkı ile birlikte yaklaşık 10 hektarlık alanı kapsayan proje yarışmasının amacı, Taksim Meydanı’nı imajını bozan öğelerden ayıklamak ve meydanı İstanbul’un en önemli odak noktası haline getirmekti. Yarışmada en radikal proje Vedat Dalokay’ınkiydi. Taksim trafiği tamamen yer altına alınmıştı. Gezi Parkı’nın bulunduğu alan için de dev bir havuz düşünülmüştü. Yarışmayı büyük tartışmalara rağmen Vedat Dalokay’ın projesi kazandı. İkincilik ödülü de Behruz Çinici’nin oldu. Yarışmada birinciye 15 milyon TL, ikinciye 10 milyon TL, üçüncüye ise 7.5 milyon TL ödendi.
hurriyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder