1 Eylül 2012 Cumartesi

Bulaşıkçı Balıklar İlgi Bekliyor

Malatya’da Bulaşıkçı Balıklar olarak bilinen balıkların bulunduğu park ve havuz, bakımsızlıktan gerekli ziyaretçiyi bulamıyor.

Arguvan ilçesi Kızık köyünde bulunan ve bulaşık atılınca hemen temizlemeleri nedeniyle adları "Bulaşıkçı Balıklar" olarak ifade edilen balıkların bulunduğu yere yapılan parkın bakımsızlığı ve balıkların bulunduğu havuzun temiz olmaması, şikayetlere neden oluyor.

Malatyalı olan ve Antalya’da öğretmenlik yapan Gül Bozdağ, "Bulaşıkçı balıkları medyadan duymuş ve merak etmiştim. Antalya’dan Malatya’ya bayram ziyaretleri için gelmişken, bu balıkları da göreyim dedim ancak hayal kırıklığına uğradım. Balıkların bulunduğu havuzların ve parkın bakımsızlığını görünce şaşırdım. havuz ve park temiz olsa burası daha fazla yerli ve yabancı turist çeker. Umarım yetkililer sesimizi duyar ve buraya daha güzel şeyler yaparlar" ifadelerini kullandı.

Kızıklı olan ve Kıbrıs’ta eğitim gören Olcan Özfırat, "Balıkları yeni havuza taşıdıklarında bayağı ölen balık olmuş. Işıklandırma sistemi bitirilmemiş hala eksik var. Yeteri kadar bakımlı değil" dedi.

Köy halkından Mustafa Güven de "Bulaşıkçı Balıklar" hikayesinden bahsederek, "Rahmetli babam anlatırdı. Bu balıklar kutsalmış. Buranın eski muhtarı bu balıkları dereye dökmüş. Balıkların bulunduğu bölgeye çeşme yapmış. Ailesi ölmüş, neslinden kimse kalmamış. Daha sonra balıklar yeniden çoğalmış. Dolayısıyla balıklara herkes kutsal olarak bakıyor. Bulaşık tabak havuza atılınca balıklar bu bulaşık kabını temizlediklerinden dolayı adları bulaşıkçı balıklar diye kaldı" şeklinde konuştu.

kaynak: haberx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder